Norsk-Bichon-Frise-Klubb
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Norsk-Bichon-Frise-Klubb

Norwegian-Bichon-Frise-forumspace
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Presentasjon av medlemmer

Go down 
+2
stelis
ginorenee02
6 posters
AvInnlegg
ginorenee02

ginorenee02


Antall Innlegg : 3
Join date : 04.08.2008
Bosted : Mosjøen

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyFre Aug 15, 2008 11:12 pm

Hei
Jeg heter Elna Reinfjell og bor i Mosjøen,her bor jeg sammen med Sigmund og
4 Bichon gutter,Min første Bichon fikk jeg i 1994 ,da han var nesten 7 år var vi på
vår første utstilling,nå er jeg ofte å treffe i utstillingsringen.Jeg trives godt i miljøet både i og utenfor ringen.

Elna Reinfjell
Til Toppen Go down
http://www.bichoner.com
stelis




Antall Innlegg : 2
Join date : 23.02.2009

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Nytt Medlem   Presentasjon av medlemmer EmptyMan Feb 23, 2009 11:43 am

Mitt navn er Lisbeth Stensrud og jeg er den lykkelige eier av en Bichon Friseè ved navn Fant. Han er en kjempefin liten hund som hele familien er kjempeglad i. Han er nå blitt 1 år og kom til oss når han var 6 måneder. Jeg skal ikke legg skjul på at det har vært noen småproblemer i denne tiden og er derfor kjempeglad for å ha funnet denne forumsiden. Håper med dette å få tips om gode løsninger for disse. Fant har en del problemer med rennende øyne, som lager ganske mye skjemmende brun farge i pelsen under øynene. Jeg har kjøpt forskjellige midler for å rense rundt øynene uten at dette har gitt noen gode resultater.Han syntes også at det er veldig ubehagelig når jeg skal rense rundt øynene hans. Jeg syntes det lukter litt sterkt av disse rensemidlene også. Han var til undersøkelse hos veterinær i november og de kunne ikke se at det var noe feil med øynene hans. Han skal til vet. igjen i løpet av mars for å få en vaksine og jeg vil sjekke dette igjen da. Leste om misfarging under øynene i bladet Norsk Bichon Frise Blad, årgang 1 nr 2-08. Der er det nevnt noe midler som jeg kan bruke, men vet ikke hvor jeg kan få fatt i dette. (Eye Envy og Boric acid pudder).
Håper noen kan tipse meg om dette.

Hilsen fra Fant og Lisbeth m/familie
Til Toppen Go down
Sirkeline




Antall Innlegg : 2
Join date : 04.08.2008
Bosted : Vear

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyLør Feb 28, 2009 9:55 pm

Hei.

Det hjelper mange ganger bare og bytte fortype.
Selv bruker jeg ROYAL CANIN HYPOALLERGENIC for til hundene,og er kjempefornøyd med det. Fåes kjøpt bare hos
veterinær.
Etter at jeg begynte å bruke det, har de holdt seg helt rene under øynene og rundt munnen.

Hilsen Wenche Johnsen
Kennel Sirkeline
Til Toppen Go down
http://home.no/sirkelinebichon/
Merzepia




Antall Innlegg : 11
Join date : 25.03.2009
Age : 38
Bosted : Bodø

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyOns Mar 25, 2009 11:41 pm

Hei. Jeg heter Renate bor i Bodø. Får min første valp nå den 8 april en bichon frisè så detter blir spennende. Det er tispe, er ikke helt siker på navn enda, men tror det blir Kira. Er 23 år først og oppvokst med hund. Har datter på 3år. Og samboer. Ja detter va vel litt om meg:P kan evt fortelle mer når valpen er i hus. Gleder meg sånn, er som ett barn på julaften:P
Firesten hva anbefaller folk her inne til for til di? mat? Ser noen sier Royal canin hypoallergenic er det bra? er det noe for en valp?
Renate
Til Toppen Go down
NordNorge




Antall Innlegg : 3
Join date : 19.03.2009

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyFre Mar 27, 2009 12:12 am

Hypallergenic høres ut som noe for allergiske hunder, det tror jeg ikke vil være noe å satse på.

Hva får valpen hos oppdretter? Prøv å fortsette med det, er du ikke fornøyd med hvordan hunden fungerer på det (for mye avføring, for løs avføring, dårlig farge osv) kan du prøve noen andre, Royal Canine Small puppy (eller mini, jeg vet ikke hvilken av disse friseén går under) - hills puppy eller purina pro plan puppy.

Det finnes ingen fórtyper som passer automatisk til en rase, alt er individsbetinget som hos oss mennesker Smile Dessuten kan det jo hende hunden din er mer aktiv enn vanlig, har allergier, trenger slankefor osv - etterhvert som den blir eldre.
Til Toppen Go down
Merzepia




Antall Innlegg : 11
Join date : 25.03.2009
Age : 38
Bosted : Bodø

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyFre Mar 27, 2009 12:28 am

Ja hehe det høres ut som det, men var tydleigvis for at hunden ikke skulle få sånn rennende ting på øyan og bli brun på munnen eller noen sånt. vi får fortsette med det oppdretter gir for det er det foret i utgangs punkte jeg vill gi. mini royal canin puppy eller noe sånt.
Får abre se når hunden vokser jeg:P

noen som har erfaring med OSTER ARTISAN PROFESSIONAL TRIMMER 76997-310? skal barbere hundne min ikke klippe, hvor kort kan pelsen være sånn uten at hun fryser noe?Very Happy

Renate
Til Toppen Go down
sunnhordalands perle




Antall Innlegg : 7
Join date : 21.05.2009
Bosted : Skånevik

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyTor Mai 21, 2009 10:58 pm

Hei. Eg heter Åshild og bur i Skånevik. Har skaffa meg to bichoner på kort tid:
Fjotten 17 mnd som kommer fra Karpubikings kennel og Tutta snart 10 mnd som kommer fra kennel Lady Is Beauty. Skal aldri si aldri. men trur ikke det blir noen utstilling på mine hunder da eg ikke har lyst til å gå i ringen sjøl.
Til Toppen Go down
sunnhordalands perle




Antall Innlegg : 7
Join date : 21.05.2009
Bosted : Skånevik

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyTor Mai 21, 2009 11:21 pm

Hei igjen.

Mine hunder får og royal canine hypoallergenic etter anbefaling fra veterinær pga rennende øyne, har fungert bra det. Er noen mil å kjøre for å få tak i foret så eg prøvde en periode med noe eg fikk kjøpt her i bygda....gikk ikke så bra, så nå er me tilbake på royal canine igjen.

Åshild
Til Toppen Go down
Merzepia




Antall Innlegg : 11
Join date : 25.03.2009
Age : 38
Bosted : Bodø

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyFre Mai 22, 2009 12:40 am

kor du får tak i det fòret der? finner det ingen plasser her i bodø ass:S må væl dra og se på dyre klnikkene her da. men har ikke funnet det på den enne enda, og er bare to her så:S håpe håpe.


Renate
Til Toppen Go down
sunnhordalands perle




Antall Innlegg : 7
Join date : 21.05.2009
Bosted : Skånevik

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyFre Mai 22, 2009 4:17 pm

Hei
Tror det bare er hos veterinærer en kan kjøpe det. Nærmeste for meg er Haugesund...sånn ca 8-9 mil å kjøre Crying or Very sad ....men ka jer man ikke for disse barna sunny sunny
Til Toppen Go down
Merzepia




Antall Innlegg : 11
Join date : 25.03.2009
Age : 38
Bosted : Bodø

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyFre Mai 22, 2009 6:51 pm

hey.
ok såpass:D ska ta og høre med vetrinæran her jeg da. er kun to stk her den eine veit æ at ikke har:P

Det var lang og kjøre. men heilt siert verdt det:D di er jo sååå søte så. men er jo bare og kjøpe MASSE på en gang:P

renate
Til Toppen Go down
sunnhordalands perle




Antall Innlegg : 7
Join date : 21.05.2009
Bosted : Skånevik

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyFre Mai 22, 2009 11:17 pm

Hei.
Kjøper alltid en sekk på 14 kg, når vinterføre begynner igjen så blir det nok mer i slengen Very Happy Har sommer sertifikat Sad Sad eg
Til Toppen Go down
Merzepia




Antall Innlegg : 11
Join date : 25.03.2009
Age : 38
Bosted : Bodø

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyLør Mai 23, 2009 10:33 pm

hehe oki såapss:D kordan går dte ant og bare ha sommer setifikat? må bare spøre jeg:P
Til Toppen Go down
sunnhordalands perle




Antall Innlegg : 7
Join date : 21.05.2009
Bosted : Skånevik

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyLør Mai 23, 2009 10:48 pm

Pingla på glatt føre, liker meg ikke då. Burde vert halv pris på veiavgift for sånne som meg Smile Er du den samme Merzepia som er på bichon frise forumet??
Til Toppen Go down
Merzepia




Antall Innlegg : 11
Join date : 25.03.2009
Age : 38
Bosted : Bodø

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptySøn Mai 24, 2009 9:32 pm

Uff da dte va jo ikke bra da:S e ikke farlig go kjøre på vinteren vet du:D bare øv dæ masse:D enig der hehe dyr årsavgift om bilen bare står der:P

jau e nok dte. men huske ikke nett adressen ditt så kommer mæ ikke innd er igjen:( har fått ny data så adressen e ikke lagra her:( har du den?
Til Toppen Go down
sunnhordalands perle




Antall Innlegg : 7
Join date : 21.05.2009
Bosted : Skånevik

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptySøn Mai 24, 2009 10:47 pm

http://bichon.diskusjonsforum.no/bichon.html

Ikke så masse aktivitet der heller, føler eg stort sett er aleine der.
Eg parkerer ikke helt om vinteren...kjører her i bygda,syter ikke om det er klink med vann på heller da,men så har me jo mer regn enn snø, så noen turer blir det Smile
Til Toppen Go down
Merzepia




Antall Innlegg : 11
Join date : 25.03.2009
Age : 38
Bosted : Bodø

Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer EmptyMan Mai 25, 2009 7:42 pm

hmm oki såpass:S det va jo ikke bra da:( bi væl mere liv om flere får en valp hehe:D
hehe ok såpass:P øvelse gjør mester vet du<3
Til Toppen Go down
Sponsored content





Presentasjon av medlemmer Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av medlemmer   Presentasjon av medlemmer Empty

Til Toppen Go down
 
Presentasjon av medlemmer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» PRESENTASJON

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk-Bichon-Frise-Klubb :: Your first category :: PRESENTASJON AV MEDLEMMENE-
Gå Til: