Norsk-Bichon-Frise-Klubb
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Norsk-Bichon-Frise-Klubb

Norwegian-Bichon-Frise-forumspace
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Kun utstillingsavl på Bichonen?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
NordNorge




Antall Innlegg : 3
Join date : 19.03.2009

Kun utstillingsavl på Bichonen? Empty
PosteTema: Kun utstillingsavl på Bichonen?   Kun utstillingsavl på Bichonen? EmptyTor Mar 19, 2009 11:31 am

Jeg skal ha meg en Bichon Frisé om et par år, og har allerede begynt arbeidet med å finne det perfekte valpekull. Det jeg finner meg litt frustrert over i min nybegynnede jakt, er at jeg omtrent kun finner utstillingsresultater på oppdretterenes hjemmesider. Utstilling er greit nok, men jeg ønsker meg en oppdretter som gjør noe mer med hundene sine. Lydighet, agility, freestyle eller noe i den duren! Smile Jeg vet at Bichonen slett ikke er en enkel hund å trene, i forhold til andre hunder, men alt går an med innsats. Jeg har personlig en Labrador Retriever som jeg for tiden trener innen bruks - og Bichonen som skal inn i familien skal ikke være noe dårligere! Wink

Dermed spør jeg, finnes det noen Bichon Frisé oppdrettere i Norges langstrakte land som kan vise til andre resultater? I tillegg til helse og rasetypiske hunder?
Til Toppen Go down
Merzepia




Antall Innlegg : 11
Join date : 25.03.2009
Age : 38
Bosted : Bodø

Kun utstillingsavl på Bichonen? Empty
PosteTema: Re: Kun utstillingsavl på Bichonen?   Kun utstillingsavl på Bichonen? EmptyTor Mar 26, 2009 12:19 am

Detter er noe jeg også lurer på. Ser ingen plasser at bochon brukes til annet en utstilling. Personlig skal jeg bruke min til lydighet og agility. får valpen den 8 april. Detter blir morsomt. Skal vise den litt frem på sånn ``utstilling`` som er en gang i uka her i Bodø bare sånn tull utstilling tror jeg men artig. Møter masse folk:D

Renate
Til Toppen Go down
NordNorge




Antall Innlegg : 3
Join date : 19.03.2009

Kun utstillingsavl på Bichonen? Empty
PosteTema: Re: Kun utstillingsavl på Bichonen?   Kun utstillingsavl på Bichonen? EmptyFre Mar 27, 2009 12:13 am

Så spennende Smile Hvor får du valpen din fra?

Blir interessant å høre hvordan det går i lydighetsringen da, det tror jeg ikke jeg hadde klart å motivere meg til med en Frisé Razz
Til Toppen Go down
Merzepia




Antall Innlegg : 11
Join date : 25.03.2009
Age : 38
Bosted : Bodø

Kun utstillingsavl på Bichonen? Empty
PosteTema: Re: Kun utstillingsavl på Bichonen?   Kun utstillingsavl på Bichonen? EmptyFre Mar 27, 2009 12:33 am

Mhm. SKal hente den i oslo. Hun kommer fra fredrikstad. Ørebekken`s kennel.
Har godt motivasjon så skal nok klare detter:D di er jo ikke verre en en shetland shepdog:P

Very Happy Renate
Til Toppen Go down
ginorenee02

ginorenee02


Antall Innlegg : 3
Join date : 04.08.2008
Bosted : Mosjøen

Kun utstillingsavl på Bichonen? Empty
PosteTema: Re: Kun utstillingsavl på Bichonen?   Kun utstillingsavl på Bichonen? EmptyMan Mar 30, 2009 10:16 pm

Hei !
Fikk meg en god latter da leg leste innlegget om det bare drives utstillingsavel på Bichonen.
Hva er utstillingsavel ?
Hvor har du det fra at Bichonen er vanskelig å trene ?
Bichonen er nemelig veldig lettlert.
Det er en i Harstad /Narvik området som driver aktift agility med Bichon og gjort det veldig bra. Er ikke sikker på navnet men tror han heter Finnsås.
Så lykke til til dere med ny valp og til dere som vil trene.

Beste hilsen Elna
Til Toppen Go down
http://www.bichoner.com
Merzepia




Antall Innlegg : 11
Join date : 25.03.2009
Age : 38
Bosted : Bodø

Kun utstillingsavl på Bichonen? Empty
PosteTema: Re: Kun utstillingsavl på Bichonen?   Kun utstillingsavl på Bichonen? EmptyMan Mar 30, 2009 10:33 pm

Har hørt at bishon frisè er veldig lett lært, flink og mister ikke så lett konsentrasjonen så lett som andre små raser. men detter er sikert også forskjellige meiniger påVery Happy så man kan egentlig ikek vite før man får en egen hund:D

renate
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kun utstillingsavl på Bichonen? Empty
PosteTema: Re: Kun utstillingsavl på Bichonen?   Kun utstillingsavl på Bichonen? Empty

Til Toppen Go down
 
Kun utstillingsavl på Bichonen?
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk-Bichon-Frise-Klubb :: Your first category :: RASEDISKUSJON-
Gå Til: